Presentator en programmamaker De Nacht is ZWART – Omroep ZWART / NPO Radio 1



Functie: Presentator en programmamaker
Opdrachtgever: Omroep ZWART
Datum: 3 dec 2021 t/m 3 apr 2022
Programmamaker en co-host van Milouska Meulens bij De Nacht is ZWART op NPO Radio
1, het eerste geluid van Omroep ZWART binnen het publieke bestel. ‘De Nacht is ZWART’ laat zich beleven als een ritje in de nachtbus: avontuurlijk en toch betrouwbaar, verrassend en toch voorspelbaar. Luisteraars kunnen rekenen op passagiers die een uur of een paar minuten meerijden en een route langs de vele gezichten en stemmen die de nacht rijk is. Iedere zondagochtend van 3-6uur. Terugluisteren? https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/de-nacht-is-zwart/68b18078-6cf1-4a05-8b11-f1f86ca74f61/2022-03-13-de-nacht-is-zwart
Dagvoorzitter – Emma at Work 15-jarig jubileum

Opdrachtgever: Emma at Work
Datum: 19 april 2022
Locatie: Koninklijk Theater Tuschinski
15 jaar geleden startte Emma at Work met de opdracht om jonge mensen die opgroeien met een ernstige fysieke aandoening een kickstart te geven naar werk. ‘Iedereen doet mee’, een leus naar mijn hart. Jongeren met een kwetsbaar zelfbeeld; willen ze me wel, zou ik het kunnen, hoe kijken ze naar me. Soms viel de praktijk mee, jongeren met een houding van: kom maar op, ik ben er klaar voor en soms viel de praktijk ernstig tegen.
We vieren 15 jaar Emma at Work! In de afgelopen 15 jaar heeft Emma at Work 3000 jongeren begeleid en 1500 jongeren geplaatst in een mooie functie. Hierin werken ze samen met de mooiste werkgevers, waaronder Amsterdam UMC. In de afgelopen 15 jaar hebben 160 jongeren met een fysieke aandoening hier een fijne werkplek gevonden. Amsterdam UMC kreeg hiervoor de Emma at Work Oeuvre Award uit handen van burgemeester Halsema.
Moderator – City Rights United X Pakhuis de Zwijger
Opdrachtgever: City Rights United
Datum: 12 mei 2022
Reframing Migrants in European Media – Kick-off session about the representation and framing of migrants and refugees in media. With various migrant-led media outlets from Europe.
In this break-out session, everyone who is interested in hearing and discussing the framing of migrants and undocumented people in media is invited. Various international refugee-led media outlets -Amsterdam City Rights Radio, Bridge Radio, Unbias the News and Calais Radio – share their work and experiences. During this session, there will also be a sneak peek into a new project on the media representation of migrants in European media. This project is aimed at changing current media representation of migrants and refugees’ communities in Europe in an inclusive and empowering manner. Both in this break-out session as in the Re:framing migrants project, self-representation of migrants is central to the discussion and work.
Project Comeback – Sterker terug na tegenslag
Opdrachtgever: Helden Media
Datum: 27 sep 2021 – heden
Met Project Comeback gaan Nederlandse topsporters het welzijn van jongeren een boost geven. Sporters bewijzen dag in dag uit dat ze sterker kunnen terug komen na tegenslag en hebben vaak een lange weg afgelegd om te komen daar waar ze nu zijn. Dat is vaak een weg met hoge pieken en diepe dalen. En die ervaringen zetten wij in om somberheid bij jongeren tegen te gaan zodat jongeren weer durven dromen, deze dromen gaan najagen en weer durven te leven.
Ben jij tussen de 13-24 jaar? Wil jij on- en offline geïnspireerd worden door dé topsporters van Nederland? Ga jij samen met hen werken aan de beste versie van jezelf? Bekijk het programma op Projectcomeback.nl of bekijk de video’s van eerdere sessies via Youtube.
Reclamemuziek Podcast – AMP Amsterdam
Opdrachtgever: AMP Amsterdam
Datum: sinds juli 2021
In de Reclamemuziek podcast van AMP Amsterdam duik ik in de wereld van de muziek voor merken en hun campagnes. In een aantal korte afleveringen ga ik in gesprek met producers, schrijvers, artiesten, labels, publishers, merken en reclamebureaus.
Je komt erachter hoe belangrijk muziek is voor een merk. Maar ook wat het geheim is van het schrijven van een liedje voor een campagne. En wat betekent het voor de carrière van een artiest als het liedje een ware hit wordt?
Deze podcast is een productie van AMP Amsterdam – The Sonic Branding Company.
Volg de podcast in jouw favoriete podcast app.
Brood en Spelen podcast
Opdrachtgever: GRAP Amsterdam
Datum: sinds december 2020
Brood & Spelen is dé podcast voor ambitieuze muzikanten, nieuwsgierige liefhebbers en toevallige voorbijgangers. Als host neem ik 1x in de 2 weken met mijn gasten de muzikale actualiteiten door. Verwacht boeiende interviews, inhoudelijke tafelgesprekken en de tofste tracks.
Abonneer je in jouw favoriete podcast app. Veel luisterplezier!
Radio ZWART Marathon – 168 uur online radio

Opdrachtgever: Omroep ZWART
Datum: 5 nov t/m 3 dec 2021
Welkom bij onze radio marathon, live vanuit het Volkshotel. We gaan alles uit de kast halen met een non-stop livestream van 168 uur.
We gaan laten horen wat je normaal niet hoort op de Nederlandse radio. We geven ruimte aan nieuw talent en zetten ze naast bewezen radiomakers. Vrienden van ZWART komen programma’s maken en er zijn toffe mystery guests.
In de avond nemen DJ’s de studio over om hun favoriete set met je te delen. We gaan experimenteren met genres, er zijn live optredens, we snijden stevige thema’s aan en je hoort veel mooie verhalen. Kortom, dit wordt iets speciaals.
Terugluisteren? Radiozwart.nl
Ajax Life Podcast
Opdrachtgever: Supportersvereniging Ajax
Datum: seizoen 2020/2021
In de Ajax Life podcast bespreek ik als co-host van Daniel Dekker iedere twee weken alles rondom Ajax. We hebben het over de actualiteit, maar gaan ook met gasten in gesprek over hun clubliefde, horen interessante anekdotes en ontroerende verhalen.
De podcast is voor en door supporters. Kritisch maar altijd met een groot hart voor onze club. Voor wie? Voor alle Ajacieden! Iedere twee weken is er een nieuwe aflevering te vinden in jouw favoriete podcast app.
Alle afleveringen en meer informatie vind je in mijn portfolio.
Presentator en (live-) redacteur Iedereen Live
Programma: Iedereen Live
Datum: 30 maart t/m 5 juni 2020
Te zien via: KPN 70, Ziggo 13, Facebook, Youtube, Salto, nog een aantal kleinere kabelaars en op 6000 schermen in verzorgingstehuizen.
Klik rechtsboven om meer video’s te bekijken en lees meer over het programma in mijn blog.
Hosten Special Edition NN North Sea Jazz 2019
In opdracht van: Branding NN Group
Datum: 11 juli 2019
Locatie: Maas podium, Ahoy Rotterdam
Sinds 2018 is NN Group titelsponsor van North Sea Jazz in Rotterdam, waarvan de naam sindsdien dan ook het NN North Sea Jazz festival is. In juli 2019 kreeg NN Group als partner van het festival de unieke kans hun vijfjarig jubileum te vieren met een extra festivalavond door en voor collega’s: NN North Sea Jazz Speciale Editie.
Tijdens deze bijzondere avond was ik de host op het Maas podium. Wil je meer weten over de Special Edition? Lees het hier.
Video Content NN Running Team
Publicatie: NN Group & NN Running team kanalen
Camera & montage: Conspiracy SINC & 1Camera
Vanuit mijn rol als Video specialist bij NN Group, hoofdsponsor van het NN Running team, maakte ik verschillende video’s over het team en de evenementen.
Klik rechtsboven om meer video’s te bekijken.
Gespreksleider webcast met Q&A: De magie van Live muziek! Hoe organiseer ik een festival?
In opdracht van: Branding NN Group
Data: 21 mei 2019
Locatie: NN Studio, Den Haag
Webcast met Q&A: De magie van live muziek! Hoe organiseer ik een festival? Tijdens dit half uur besprak ik met Marcel Surendonk (Head of Partnerships MOJO) en Frank Bolder (programmeur) alle ins en outs van NN North Sea Jazz en konden NN collega’s vragen stellen.
Wil je meer weten over dit partnership? Lees het hier.
MODERATING EUROSONIC PANEL – PLASTIC PROMISE: THE FUTURE OF PLASTIC USE AT EVENTS

Client: Green Events
Event: Eurosonic Noorderslag
Date: 18 January 2019
Events are pioneering responsible plastic use, and in this spirit Plastic Promise, an initiative started by the event industry was launched at ADE Green 2018. In this session key players from the industry talked about how to use plastic in a more responsible way by reducing, recycling, reusing and agreeing on a circular plan within the whole chain. Do you want to know more? Please read the rest of the story in my blog post.
Online Content NN North Sea Jazz Festival 2018
Camera & Montage: 1Camera
Publicatie: Online kanalen NN North Sea Jazz Festival & items voor de North Sea Late Night talkshow
Datum: juli 2018
Vanuit mijn rol als Video specialist bij NN Group, de naamsponsor van het North Sea Jazz Festival in Rotterdam, heb ik video content gecreëerd voor de online kanalen van het NN North Sea Jazz Festival 2018 en items gemaakt en geregisseerd voor de North Sea Late Night talkshow.
Klik rechtsboven om meer video’s te bekijken.
Hosting TEDx Delft 2018: As a matter of Faith
Client: TEDxDelft
Date: 22 March 2018
The day I had the pleasure to be hosting TEDx Delft, 22 March 2018, will be a day I definitly remember. Take a look at the summary of this day here: Get a visual -looking back at hosting TEDx Delft.
A picture or video can say more than a thousand words, but if you want to read my full story check out my blog:
Everybody has a story worth sharing – Looking back at hosting TEDx Delft 2018
Video portretten: about NN Future matters
Camera & Montage: 1Camera
Publicatie: NN Group
Datum: september t/m november 2017
In het najaar van 2017 heb ik samen met NN collega’s en 1Camera een serie video’s geproduceerd welke precies weerspiegelen waar Story Art Studio voor staat: menselijk, informatief en inspirerend.
Klik rechtsboven om meer video’s te bekijken en / of lees meer over NN Future Matters in mijn blog.
FESTIVAL INTERVIEWS VOOR KX RADIO EN AMSTERDAMFM
Foto’s: Linda Bouritius
Opdrachtgever: KX Radio & AmsterdamFM
Datum: 2010 t/m 2017
Samen met Tamar Tieleman en Linda Bouritius reisde ik voor KX Radio, Shoudio en AmsterdamFM van 2010 tot lente 2017 meerdere Nederlandse festivals af voor interviews met verschillende bands, singer-songwriters en de organisatie.
Klik rechtsboven om meer video’s te bekijken en een aantal festival-interviews vind je terug op deze website, youtube en / of via Soundcloud.